We weten allemaal hoe belangrijk een goede houding is. Wanneer je nou veel staat of wanneer je nou veel zit, je moet er goed op letten. Het is belangrijk dat je recht zit, je recht loopt en je recht staat. Ja, je moet eigenlijk op zoveel letten. Dat je het soms inderdaad gewoon even niet goed in de gaten houdt. En dat is ook niet altijd erg, zolang dit maar niet te vaak gebeurt natuurlijk. Nou kan je er voor zorgen, met een paar handige tips, dat je wel een goede houding blijft hebben.

Goed rechtop zitten.

Het is belangrijk, wanneer je voor je werk, de gehele dag zit. Of een keer lekker thuis. Dat je wel probeert zo recht mogelijk te zitten. Anders merk je het snel in je rug wanneer je dit niet doet. Maar waar kan je op letten dat je vanuit je zelf al rechter gaat zitten? Wanneer je achter een computer scherm zit, kan je er rekening mee houden dat de bovenkant van je scherm op ooghoogte zit. Hierdoor hou je je hoofd en nek al recht en kan je een focus leggen op dat je je rug ook nog recht houdt. Zonder dat je het eigenlijk door hebt. Ergonomische bureaustoelen kunnen er ook al voor zorgen dat je een betere houding aanneemt wanneer je achter jouw bureau plaats neemt. Misschien ook wel een voeten steuntje. Want wanneer jij ervoor zorgt dat jouw benen in een hoek van 90 graden zitten. Zit je ook al een stuk rechter.

Goed rechtop staan.

Wanneer je in de horeca werkzaam bent, sta je eigenlijk de gehele dag. Dan is het belangrijk dat je natuurlijk ook een rechte houding hebt tijdens het staan. Probeer zo veel mogelijk niet te hangen. Dus ga niet hangen aan een tafel of aan een ander stukje waar je kan hangen. Wanneer je ook je handen achter je rug kruist, merk je dat je al sneller rechtop gaat staan. Of in ieder geval rechter. Kijk, dan zie je er ook al een stuk opener uit dan wanneer je jouw handen voor je houdt. En af en toe een rondje lopen, dan merk je ook al gelijk dat je jouw houding aanpast.

Probeer tijdens het lopen ook niet te snel te lopen, wanneer je namelijk sneller gaat lopen ga je automatisch meer naar voren hangen. Dat zit tussen je oren want je denkt dan namelijk dat je sneller gaat. Terwijl dat in veel gevallen niet zo is.